Srećne i uspešne žene inspirisale devojčice u školi “Svetozar Marković” da ne odustaju od svojih snova
Povodom obeležavanja Međunarodnog dana sreće a u okviru kampanje Inspiring girls (Inspiracija za devojčice) ambasadorka Kanade u Srbiji Keti Čaba, poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković, urednica fotografije u nedeljniku “Vreme” Marija Janković, glumica Jelena Ćuruvija i veb programerka Jelena Krmar družile su se devojčicama iz osnovne škole “Svetozar Marković” kako bi ih inspirisale da teže ostvarenju svojih sopstvenih životnih izbora.
Istraživanja pokazuju da se i devojčice i dečaci u Srbiji češće odlučuju za zanimanja koja se smatraju „tipičnim“ za njihov pol. Takođe, devojčice završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca.
Kroz razgovor sa uspešnim i inspirativnim ženama iz različitih oblasti devojčice su imale priliku da se bliže upoznaju sa njihovim profesijama i izazovima na koje su nailazile na profesionalnom putu, ali i prilikama koje su im se ukazale. Cilj kampanje “Inspiring girls”, čiji je cilj doprinos borbi protiv rodnih predrasuda i osnaživanje devojčica, pokrenula je organizacija CRTA po uzoru na istoimenu kampanju iz Velike Britanije uz podršku i ambasade Kanade u Srbiji.
“Iskreno verujem da je našem društvu potrebna ovakva inicijativa. Ovo je kampanja sa veoma pozitivnom porukom koja uz malo uloženog truda svih nas može da ima veliku društvenu korist – da motiviše i inspiriše devojčice da se bore za svoje snove. Želimo da ohrabrimo devojčice da postavljaju visoke ciljeve i upoznamo ih sa sjajnim ženskim uzorima, ženama koje okreću leđa predrasudama i koje su naporno radile da bi ostvarile to što su želele„, poruka je direktorke CRTE Vukosave Crnjanski.
Devojčicama su učesnice poručile da neprestano uče, budu hrabre, veruju u sebe i u svoje snove.
“Veoma sam srećna i ponosna što sam deo današnjeg događaja „Devojčice imaju reč“. Kampanja “Inspiring Girls” je odlična inicijativa kako bi se deca podstakla na prevazilaženje rodnih stereotipa. Ovakav vid događaja je značajan, jer uključuje i dečake i devojčice, a neophodno je da se međusobno slušaju i razumeju. Moja poruka svima je da se ne obaziru na tradicionalnu podelu zanimanja, već da biraju profesiju koju sami žele i da se slobodno razvijaju i napreduju”, izjavila je ambasadorka Kanade u Srbiji Nj.E. Keti Čaba.
Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje za povratak u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora. Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.
Kampanja „Inspiring girls“ u Velikoj Britaniji, je za četiri godine, okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica. U kampanju u Srbiji aktivno su uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva.
U okviru ove kampanje, slični događaji su organizovani u još nekoiko osnovnih škola u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kraljevu i Kikindi.