Kampanja „Inspiring Girls Srbija“ obeležila Međunarodni „Dan devojčica u IKT sektoru“

Foto:Zoran Drekalović

Događajem „Devojčice imaju reč“ u okviru kampanje „Inspiring Girls Srbija” održanom u osnovnoj školi „Vladimir Rolović” u Beogradu, organizacija CRTA obeležila je Međunarodni „Dan devojčica u IKT sektoru“. Cilj globalne kampanje “Inspiring girls”, koja je pokrenuta u Velikoj Britaniji, a koja se realizuje i u Srbiji jeste osnaživanje devojčica.

Devojčice su imale priliku da razgovaraju sa inspirativnim i uspešnim ženama koje su iz sveta informacija, komunikacija i menadžmenta. Na događaju su učestvovale: Jovana Kostić – Liderka Product Management tima u kompaniji TeleGroup, doc.dr Nadica Miljković – sa katedre za signale i sisteme na Elektrotehničkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, Nevena Mijić – Account Executive u marketinškoj agenciji New Moment i osnivačica sopstvenog brenda Tiny Lulu – linije dečijih kupaćih kostima i Aleksandra Vuković – Creative strategist, innovation consultant u sopstvenoj agenciji za komunikacije Nura Agency.

Međunarodni „Dan devojčica u IKT-u” ustanovljen je na nivou Ujedinjenih nacija i obeležava se svakog četvrtog četvrtka u aprilu. Preko 357 hiljada devojčica i mladih žena je već učestvovalo u više od 11 hiljada događaja obeležavajuči ovaj dan u 171 državi širom sveta. Vladina ministarstva, nacionalna regulatorna tela za IKT sektor, IKT kompanije, akademske institucije, UN agencije i nevladine organizacije u različitim državama sveta su sa zadovoljstvom svoje vreme i resurse usmerili ka obeležavanju ovog posebnog dana za devojčice. „Dan devojčica u IKT sektoru“ ima za cilj da osnaži devojčice da slobodno i samouvereno biraju svoje buduće profesije, kako ne bi podlegle stereotipima, već da se vode ličnim interesovanjima i talentima.

Foto:Zoran Drekalović

Istraživanja pokazuju da se i devojčice i dečaci u Srbiji češće odlučuju za zanimanja koja se smatraju „tipičnim“ za njihov pol. Podaci takođe pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira.

Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje i vrate se u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora. Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.

Devojčice su tokom razgovora sa učesnicama dobile razlličite i korisne savete o njihovim zanimanja, motivaciju za dalje napredovanje, a panelistkinje su poručile devojčicama da sanjaju, veruju u svoje izbore i da ne prestaju da uče i budu radoznale.

Od kada je kampanja „Inspiring girls“ stigla u Srbiju 2016.godine, okupila je više od 50 volonterki i uključila preko 400 devojčica i dečaka. U kampanju u Srbiji aktivno su uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva. U okviru ove kampanje, slični događaji su organizovani i u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kraljevu i Kikindi.

 

Foto:Zoran Drekalović