close
Vesti

KAMPANJA „INSPIRING GIRLS“ PREDSTAVLJENA U NOVOM SADU

IVA_6897

Događajem “Devojčice imaju reč” održanom u Startit centru u Novom Sadu, organizacija CRTA iz Beograda najavila je pokretanje kampanje “Inspiring girls” po uzoru na istoimenu kampanju iz Velike Britanije, čije je cilj osnaživanje devojčica. Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje za povratak u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora. Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.

Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak

Na događaju u Novom sadu devojčice iz nekoliko novosadskih osnovnih škola su kroz “speed dating” sastanak razgovarale sa upravnicom galerije Matice Srpske dr Tijanom Palkovljević Bugarski, vlasnicom Business Café licence za Srbiju Marijom Radojčić; vlasnicom arhitektonskog biroa Salt & Water Svetlanom Mojić Džakula, predsednica Novosadske ženske košarkaške akademije Dejanom Cvjetan i vanrednom profesorkom astrofizike na Prirodno-matematičkom fakultetu dr Tijanom Prodanović. Kroz druženje sa uspešnim novosađankama devočice su se bliže upoznale sa njihovim profesijama, izazovima na koje su nailazile na profesionalnom putu ali prilikama koje su im se ukazale.

Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak
Foto: Ivana Pejak

Kampanja „Inspiring girls“ u Velikoj Britaniji, je za četiri godine, okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica.

Podaci pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira. U kampanju u Srbiji aktivno će biti uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva.

U cilju predstavljana kampanje, prvi ovakav događaj održan je nedavno u Beogradu kada su devojčice iz nekoliko beogradskih osnovnih škola imale priliku da se kroz “speed dating” razgovaraju sa narodnom poslanicom Stefanom Miladinović, glumicom Jelenom Ćuruvijom i preduzetnicom Sanjom Nikolin.

Veliko hvala Startit centru Novi Sad i kompaniji Coca Cola koji su nam pružili podršku za održavanje događaja u Novom Sadu.

Tags : aktuelnoslajdervesti