Inspiring Girls Srbija proslavila Međunarodni dan žena i inspirisala đake osnovne škole u Neuzini

Foto: Zoran Drekalović

U okviru kampanje “Inspiring Girls Srbija” , organizacija CRTA iz Beograda obeležila je Međunarodni dan žena događajem “Devojčice imaju reč” u osnovnoj školi “Braća Stefanović” u Neuzini. Cilj globalne kampanje “Inspiring girls”, koja je pokrenuta u Velikoj Britaniji, a koja se realizuje i u Srbiji jeste osnaživanje devojčica.

Devojčice i dečaci imali su priliku da razgovaraju sa inspirativnim ženama iz sveta IT industrije, muzike, preduzetništva i sporta. Na događaju su učestvovale: Kristina Stojaković-Softver Ineženjerka u kompaniji Schneider Electric DM Novi Sad i osnivačica zajednice Rails Girls Novi Sad, Ruža Ilić-Football Specialist i Business Developer IT u kompaniji Sportifico, Sonja Dakić-preduzetnica i osnivačica brenda Daj Daj ekoloških pelena, kao i mentorka ženama za pokretanje sopstvenog biznisa i Biljana Šunjka-bubnjarka, preduzetnica porodične kompanije Sunjka med, apsolvent na fitomedicini i mentorka programa Rok kampa za devojčice.

Istraživanja pokazuju da se i devojčice i dečaci u Srbiji češće odlučuju za zanimanja koja se smatraju „tipičnim“ za njihov pol. Podaci takođe pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira.

Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje i vrate se u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora. Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.

Đaci su tokom razgovora sa učesnicama razmenili svoje ideje,  želje i ciljeve, a panelistkinje su poručile devojčicama da sanjaju, veruju u svoje izbore i da ne prestaju da uče i budu radoznale.

 

Foto: Zoran Drekalović

“Izabrali smo Međunarodni dan žena kako bismo kampanjom obeležili ovaj dan značajan za sve žene, majke, bake i sestre. Današnjim događajem inspirisali smo devojčice i dečake da veruju u sebe i da ne postoji granica za ostvarenje njihovih želja”, izjavila je Milica Đerić iz CRTE.

Kampanja „Inspiring girls“ u Velikoj Britaniji, je za četiri godine, okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica.U kampanju u Srbiji aktivno su uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva.

U okviru ove kampanje, slični događaji su organizovani i u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kraljevu i Kikindi.

Za više detalja o kampanji, pogledajte ovde.

Foto: Zoran Drekalović