Inspiring Girls Srbija poručuje devojčicama: Verujte u svoje izbore i ciljajte visoko!

21.11.2018.

Kampanja “Inspiring Girls Srbija” predstavljena je na konferenciji “Teen Talk 2018” u organizaciji Color Press Group.

Ideja o organizovanju konferencije posvećene tinejdžerima nastala je 2013.godine, kada je i održan prvi Teen Talk. Konferencija ima za cilj skretanje pažnje i osvešćenost mladih ljudi, srednjoškolaca, o njihovim problemima, preprekama i svakodnevnom životu. Kako je cilj globalne kampanje “Inspiring girls” osnaživanje devojčica, zajedno sa ambicioznim ljudima u okviru Teen Talk-a,  motivisali smo mlade i svestrane ljude da sanjaju i ne odustaju od svojih snova.

U okviru drugog panela, prisutne tinejdžerke  i tinejdžeri su imali priliku da se upoznaju sa kampanjom i da razmene svoje ideje, poglede i prepreke sa kojima se susreću. Kroz razgovor sa publikom, kampanju su predstavile Vukosava Crnjanski, predstavnica kampanje u Srbiji, Jelena Ćuruvija, glumica i volonterka kampanje i Marija Lubardić, učenica OŠ “Drinka Pavlović”.

Istraživanja pokazuju da se i devojčice i dečaci u Srbiji češće odlučuju za zanimanja koja se smatraju „tipičnim“ za njihov pol. Podaci takođe pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira.

“Ovakav vid podrške je veoma važan, jer pruža sigurnost mladim ljudima u kasnijem odabiru njihovog profesionalnog i životnog puta. Kada je reč o devojčicama, nigde nije zapisano da je žena manje vredna. Takvu sliku stičemo na osnovu okruženja, kulture i rodnih stereotipa koji preovlađuju. Budite svesne da ste snažne, jake i da možete biti sve što poželite. Bitno je da volite sebe i spolja i iznutra”, istakla je Jelena Ćuruvija.

“Inspiring Girls Srbija“ poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje i vrate se u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora. Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.

“Ova kampanja me je ohrabrila da pratim svoje snove i razjasnila mnoge ciljeve koje želim da ostvarim u svojoj budućnosti. Takođe, smatram da je bitno da se što više dece upozna sa kampanjom, jer će vam pomoći u izgradnji vaših odluka i ciljeva“, izjavila je Marija Lubardić.

Kasnije, tinejdžerke su provele vreme u razgovoru sa uspešnim ženama različitih profesija, sa kojima su pričale o njihovim iskustvima, savetima, ciljevima i preprekama. Sa devojčicama su razgovarale Jelena Ćuruvija-glumica, Anđelka Janković-direktorka agencije KULTURIFIK, dir.marketinga Bitefa i 2i Film Srbija, Brankica Treskavica-novinarka Color Press Group-a i Jelena Vukić-osnivačica portala Mravinjak.me.

Devojčicama su panelistkinje poručile da neprestano uče, putuju, budu hrabre, veruju u sebe i u svoje snove. Sve učesnice uključujući i panelistkinje i učenice nakon ovog interaktivnog događaja osećale su se osnaženo, inspirisano i naučile su nešto novo.

“Ne plašite se svojih izbora. Nije strašno odustati od neke ideje i preusmeriti se u drugom pravcu, ako vas to ne čini srećnim. Najbitnije da se osećate ispunjenima i sve ono što radite danas i u budućnosti je deo vaše sreće. Zato je potrebna podrška i sloboda, kako biste ostvarili svoje snove “, zaključila je Vukosava Crnjanski.

Kampanja „Inspiring girls“ , koja je započela u Velikoj Britaniji, je za četiri godine okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica.U kampanju u Srbiji aktivno su uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva.

U okviru ove kampanje, slični događaji su organizovani i u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kraljevu i Kikindi, kao i u saradnji sa mnogobrojnim organizacijama poput Rails Girls Beograd i Designathon Works Serbia.