U Kikindi održan još jedan u nizu događaja „Devojčice imaju reč” u okviru kampanje „Inspiring Girls“
Devojčice i dečaci iz osnovne škole “Sveti Sava” iz Kikinde na događaju “Devojčice imaju reč” u okviru kampanje “Inspiring Girls” (Inspiracija za devojčice) su se kroz druženje sa uspešnim i inspirativnim ženama iz Kikinde bliže upoznali sa njihovim profesijama, izazovima na koje su nailazile na profesionalnom putu ali prilikama koje su im se ukazale.
Ovaj događaj je jedan u nizu u okviru kampanje “Inspiring girls”, koju je pokrenula organizacija CRTA iz Beograda po uzoru na istoimenu kampanju iz Velike Britanije, a čiji je cilj osnaživanje devojčica. Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje za povratak u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora. Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.
Sa devojčicama i dečacima u osnovnoj školi “Sveti Sava” razgovarale su uspešne žene iz Kikinde, iz sveta kulture, umetnosti, preduzetništva, sporta, aktivizma, komunikacija, obrazovanja- Biljana Stepanov, Tanja Sili, Jelena Bakić, Marija Srdić, Svetlana Stojanović i Tanja Brkljač.
Podaci pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira.
U kampanju u Srbiji aktivno će biti uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva. U cilju predstavljana kampanje, prvi ovakavi događaji održani su nedavno u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, a do kraja godine sledi još nekoliko događaja u osnovnim škola širom Srbije.
Kampanja „Inspiring girls“u Velikoj Britaniji, je za četiri godine, okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica.