#61 – OTVORITI JAVNU RASPRAVU U PRIPREMI NOVOG PRAVILNIKA O OBAVEZAMA PRUŽALACA MEDIJSKIH USLUGA TOKOM PREDIZBORNE KAMPANJE

Neophodno je da Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, koji je stavljen van snage 27. februara 2019, bude zamenjen usvajanjem novog pravilnika. Postupak usvajanja novog Pravilnika neophodno je započeti u najkraćem roku i povodom njegovog usvajanja sprovesti javnu raspravu u skladu sa čl. 40 Zakona o elektronskim medijima.

Delimično ispunjeno. REM je usvojio Pravilnik kojim se regulišu obaveze javnih medijskih servisa, dok je za komercijalne medije doneo neobavezujuće preporuke. Na to da ovakav pristup nema utemeljenje u zakonu ukazalo je i Ministarstvo kulture i informisanja, koje je nadležno za davanje mišljenja o ustavnosti i zakonitosti opštih akata REM, koje je iznelo stav da „obaveze pružalaca medijskih usluga, u smislu odredaba Zakona o elektronskim medijima moraju da se odnose kako na javne medijske servise tako i na sve druge pružaoce medijskih usluga.”