Međunarodni dan žena obeležen događajem „Devojčice imaju reč” u Kragujevcu

Foto: Vladimir Opsenica

Događajem “Devojčice imaju reč” u okviru kampanje “Inspiring Girls” održanom u osnovnoj školi “21.oktobar” u Kragujevcu , organizacija CRTA iz Beograda obeležila je Međunarodni dan žena. Cilj globalne kampanje “Inspiring girls”, koja je pokrenuta u Velikoj Britaniji, a koja se realizuje i u Srbiji jeste osnaživanje devojčica.

Na ovom događaju, sa devojčicama i dečacima iz osnovne škole “21. oktobar” razgovarale su uspešne žene iz Kragujevca, iz sveta menadžmenta, umetnosti, preduzetništva, muzike I sociologije Radmila Miković -razvojna i poslovna trenerica i konsultantkinja, Ana Petrović  dizajnerka i slikarka, Vesna Kostadinović– direktorica marketinga i vlasnica “Kraljevih čardaka”, Gordana Vučković -profesorica muzičke kulture i Lela Vujoševićsociološkinja.

Istraživanja pokazuju da se i devojčice i dečaci u Srbiji češće odlučuju za zanimanja koja se smatraju „tipičnim“ za njihov pol. Podaci takođe pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira.

Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje i vrate se u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora. Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.

Devojčicama su panelistkinje poručile da neprestano uče, putuju, budu hrabre, veruju u sebe i u svoje snove. Sve učesnice uključujući i panelistkinje i učenice nakon ovog interaktivnog događaja osećale su se osnaženo, inspirisano i naučile su nešto novo.

“Ovo je kampanja sa veoma pozitivnom porukom koja uz malo uloženog truda svih nas može da ima veliku društvenu korist – da motiviše i inspiriše devojčice da se bore za svoje snove”, izjavila je Jovana Đurbabić iz CRTE.

Kampanja „Inspiring girls“ u Velikoj Britaniji, je za četiri godine, okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica.U kampanju u Srbiji aktivno su uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva.

U okviru ove kampanje, slični događaji su organizovani i u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kraljevu i Kikindi.

[easy_image_gallery gallery=“476″]