Nacionalni izveštaj sa preporukama za unapređenje digitalne agende u Republici Srbiji 2021. godine
Trenutno smo na polovini prirodnog ciklusa digitalne transformacije. Građani koji pripadaju starijoj populaciji nisu se susretali sa digitalnim tehnologijama sve do nedavno, njihov kapacitet da im se prilagode je ograničen. S druge strane, mlađe generacije rastu uz njihovo obavezno korišćenje i njihovi zahtevi daleko premašuju kvalitet digitalnih servisa koji državna uprava trenutno pruža. U novoj eri dominacije informacionih tehnologija, zahteva se brzina i zadovoljavjuće korisničko iskustvo. Državna administracija trenunto ne odgovara adektvano ni na jedan od njih. Inertnost sistema podstaknuta je i niskim očekivanjima građana, koji u velikom broju smatraju da je mogućnost on-line zakazivanja termina za odlazak na šalter veliki napredak. Uzveši u obzir da je preko polovine građana Srbije digitalno nepismeno, evidentno je da ne postoji potreba od strane građana. Dodatno, država ne ulaže dovoljno napora da upozna građane sa mogućnostima elektronske uprave. Ponuđenih elektronskih usluga je malo, nedovoljno su jednostavne za korišćenje i često su kombinovane sa fizičkim odlascima na šalter. Infrastrukturni preduslovi postoje, 81 odsto domaćinstava u Srbiji ima obezbeđen pristup brzom internetu. Štaviše, završena je i prva faza uvođenja brze internet mreže u preostala domaćinstva, uključujući i najudaljenije ruralne zajednice.