
Research Report

Mapping the media landscape 
in Serbia 2020-2021

Media Ownership Maps



2 

Introduction

Media ownership maps cover the period from 2020 to 2021 and is integral part of Research Report "Mapping the 

media landscape in Serbia 2020-2021" developed by CRTA.

Sample of analysed media owners:

• �owners of all commercial television stations with the national coverage
(TV Pink, TV Prva, TV B92, and TV Happy),

• �owners of the cable channels with dominant informative content
(Euronews, N1, Nova S, and Pink 3 Info (Vesti)),

• �owners of all national printed daily newspapers (Informer, Blic, Večernje novosti,  Kurir, Alo!, Politika, Srpski
telegraf, Objektiv, Danas, and Nova),

• owners of all national printed political weeklies (NIN, Nedeljnik, Vreme, Pečat, Novi magazin, and Ekspres),

• owners of all radio stations with national coverage (Hit FM, Radio S1, Play Radio and S2),

• �owners of the most important local media, which represent focal information points for the audiences across
Serbia (which includes 25 local television channels and 20 local radio station)

All recorded media outlets of an owner are presented on one map.

The order of ownership maps corresponds to the available audience reach of the leading media outlet per owner.

Each map contains the legend with the explanation.

Željko Mitrović

Media Ownership Map - Željko Mitrović

Aleksandar MitrovićSport radio FM d.o.o.

Red Media Group d.o.o.

Pink.rs

National TV 

Legend:

Local Radio

Portal

Cable TV

Direct owner

Indirect owner

Radio Pink Red Radio

WTF Pink

TV Pink

Pink Media Group d.o.o.



  3

Željko Mitrović

Media Ownership Map - Željko Mitrović

Aleksandar MitrovićSport radio FM d.o.o.

Red Media Group d.o.o.

Pink.rs

National TV 

Legend:

Local Radio

Portal

Cable TV

Direct owner

Indirect owner

Radio Pink Red Radio

WTF Pink

TV Pink

Pink Media Group d.o.o.

Željko Mitrović

Media Ownership Map - Željko Mitrović

Aleksandar MitrovićSport radio FM d.o.o.

Red Media Group d.o.o.

Pink.rs

National TV 

Legend:

Local Radio

Portal

Cable TV

Direct owner

Indirect owner

Radio Pink Red Radio

WTF Pink

TV Pink

Pink Media Group d.o.o.

Media Ownership Map – Željko Mitrović

Media Outlets:

•	 National TV: TV Pink
•	 �Cable TV: 60 cable TVs including the one with the with 

dominant information content – Pink 3 Info (changed 
name to “Vesti” in 2020)

•	 Local Radio: Pink Radio and Red Radio
•	 Portals: pink.rs, redportal.rs

The owner

The owner of the most-watched commercial national tele-
vision, TV Pink, is Željko Mitrović. 

Through his company, Pink Media Group, Mitrović owns 
a national television, TV Pink, one of the most influential 
media supporters of the ruling majority, radio Pink, internet 
portal pink.rs, and additional 60 cable TV stations in Serbia. 

In addition, in October 2020, Mitrović founded a new cable 
TV channel with the youth as the target audience, Red TV. 

The other Mitrović’s company, “Digital Media Sistem,” reg-
istered portal redtv.rs, but this portal has been under con-
struction since registration.

In July 2020, Mitrović founded an additional company, 
Red Network d.o.o. It is unclear what the specific company 
activity will be, but it is assumed to be connected with Mi-
trović’s “Red” media outlets.

Mitrović bought Laguna radio from Dejan Papić, the 
founder of Laguna publishing company, for 250.000 Euros 
in 2020**.

Furthermore, Mitrović’s son, is the owner of “Welcome to 
Fun Radio” (WTF). The radio is interesting because of its 
affirmative promotion of the People’s Republic of China 
through different types of content.

Finaly, Mitrović owns additional company called Pink 
Films International Studios.

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph “Media ownership concentration in practice” 
** Cenzolovka, Medijska imperija Željka Mitrovića bogatija za Red TV, portal i radio (Željko Mitrović’s media empire is wealthier for Red TV, 
portal, and radio), October 2020, https://link.crta.rs/24 (accessed October, 30th, 2021)



4 

Srđan Milovanović
Kopernikus 
Corporation

Kopernikus 
Corporation BV

Astronko
Holdings

Play 
RadioAstronko B92

Antenna
Serbia BV

Antenna
Stream TV

Nova
Broadcasting

TV Prva

Lake Bade
Holdings

Media Ownership Map - Srđan Milovanović

50%

50%

33%
67%

National TV 

TV B92

b92.tv b92.net

prva.rs TV Prva

Play
Radio

National Radio

Portal

Cable TV

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

Media Ownership Map  
– Srđan Milovanović

Media Outlets:

•	 National TV: TV Prva, TV B92
•	 National Radio: Play Radio
•	 Cable TV: 20 cable TV Stations
•	 Portals: b92.net, b92.tv, prva.rs

The owner

Srđan Milovanović, the owner of two televisions with na-
tional coverage, TV Prva and TV B92, indirectly owned by 
the Greek media company Antenna Media Group, bought 
mentioned televisions in 2018. 

By buying the Antena group in Serbia, besides TV Prva 
and TV B92, he also bought portal prva.rs and the pub-
lisher B92 which includes radio with the national coverage 
Play Radio and portals b92.net, and b92.tv. 

Before this takeover, earlier in 2018, Srđan Milovanović 
sold his cable operator company Kopernikus to the state-
owned Telekom Srbija. 

Srđan Milovanović is a brother of a high-ranking official 
of the ruling Serbian Progressive Party from Niš, Zvezdan 
Milovanović, who also have an interest in media business 
which is elaborated in the following slides*. 

The brothers are owners of multiple off shore companies 
through which they operate in Serbia**.

Vladana Ćirović

Media Ownership Map - Vladana Ćirović

Ideogram
d.o.o.

Happy
d.o.o.

Happytv.rs TV Happy

National TV 

Portal

Cable TV

Direct owner

Legend:

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph “The case of Srđan Milovanović – TV B92 and TV Prva 
** Srđan Milovanović, Media Ownership Monitor Serbia, https://link.crta.rs/2h, (accessed October 30th, 2021)



  5

Srđan Milovanović
Kopernikus 
Corporation

Kopernikus 
Corporation BV

Astronko
Holdings

Play 
RadioAstronko B92

Antenna
Serbia BV

Antenna
Stream TV

Nova
Broadcasting

TV Prva

Lake Bade
Holdings

Media Ownership Map - Srđan Milovanović

50%

50%

33%
67%

National TV 

TV B92

b92.tv b92.net

prva.rs TV Prva

Play
Radio

National Radio

Portal

Cable TV

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

Media Ownership Map – Vladana Ćirović

Media Outlets:

•	 National TV: TV Happy
•	 Cable TV: 7 cable TV stations
•	 Portals: happytv.rs

The owner

Although Vladana Ćirović officialy owns company Ideo-
gram which owns TV Happy, Predrag Ranković Peconi is 
mentioned in public as the owner of Happy Television*.

The following companies are registered at the address 
Aleksandra Dubčeka 14 in Zemun, Belgrade:  

Marketing, publishing, radio, and television company 
Happy doo, publisher of Happy television;

Ideogram doo - the owner of Happy doo, publisher of Hap-
py television;

Fantasy Sweet doo for production, foreign and domestic 
trade, tourism, and services owned by Predrag Ranković;

INVEJ AD for production, foreign and domestic trade, 
tourism and services, joint-stock company 100% owned by 
Sladjana Sredojevic, until June 2020 owned by Srdjan Sre-
dojevic, whom BIRN claims to be the brother of Predrag 
Ranković’s wife*.

The investigative site, KRIK, also wrote about Predrag 
Ranković as the actual owner of TV Happy**. 

Vladana Ćirkovič, the official owner in unknow in the public.

From December 2020, the only owner of Happy TV is 
Ideogram company, while company Kanal-1 was deleted 
from the ownership according to the APR data***. 

In 2021 publisher Happy d.o.o. registered additional seven 
cable TV channels in REM****.

Vladana Ćirović

Media Ownership Map - Vladana Ćirović

Ideogram
d.o.o.

Happy
d.o.o.

Happytv.rs TV Happy

National TV 

Portal

Cable TV

Direct owner

Legend:

* Predrag Ranković, Media Ownership Monitor Serbia, https://link.crta.rs/1x, (accessed August 6th, 2021) 
** KRIK, Indictment for wounding Predrag Ranković Peconi confirmed, 2018, https://link.crta.rs/2i, (accessed October 30th 2021) 
*** REM (2021). Decision on changing the ownership structure. (Available at the following link: https://link.crta.rs/26) (accessed October 30th 2021) 
**** REM (2021). Number of registered media outlets of Happy TV. (Available at the following link: https://link.crta.rs/25) (accessed October 30th 2021).



6 

Media Ownership Map - Telekom Srbija

Telekom Srbija Arena Channels Group Arena News Channels

Portal

Cable TV

Direct owner

Legend:

euronews.rs Euronews Srbija

Media Ownership Map – Telekom Srbija

Media Outlets:

•	 �Cable TV: 13 cable TV stations including the one with the 
with dominant information content – Euronews Srbija

•	 Portals: euronews.rs

The owner

With 58.1% of the share in Telekom Srbija, the majority 
shareholder is the Republic of Serbia.

Even though the legal framework clearly states that neither 
the state nor any other public authority or legal person 
funded by the state can be a media publisher, Telekom Ser-
bia as the owner of  Arena Channels Group, is an example 
of the reluctance of the state to entirely withdraw from the 
ownership over the media. 

Through Arena Channels Group, Telekom Srbija is the 
owner of Arena News Channels ltd – a company that has 
received a license to broadcast Euronews in Serbia, which 
started in April 2021.

In addition, Telekom Srbija is mentioned as the indirect 
owner of Adria Media Group, which will be presented in 
the ownership map of Igor Žeželj*.

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph “State-owned cable operator as the owner of the media service provider„ and “Con-
troversial issuing of broadcasting licenses to companies owned by Telekom”



  7

Media Ownership Map - Telekom Srbija

Telekom Srbija Arena Channels Group Arena News Channels

Portal

Cable TV

Direct owner

Legend:

euronews.rs Euronews Srbija

United Media 
Digital

Adria News
S.a.r.l.

Dan graf

United Media 
S.a.r.l.

danas.rsDanas

Nova

Nova SN1

nova.rs rs.n1info.com

Media Ownership Map - United Media

Portal

Print

Cable TV

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – United Media

Media Outlets:

•	 �Cable TV: 19 cable TV stations including the one with 
the with dominant information content – N1 and Nova S

•	 Portals: rs.n1info.com, nova.rs, sportklub.rs, danas.rs
•	 Printed dailies: Danas and Nova

The owner

United Media Group was formed by SBB (Serbia broad-
band – Srpske kablovske mreže), Telemach Slovenia, and 
Telemach Bosnia. 

In 2014 an American global investment fund, KKR, be-
came the majority owner of United Group. 

In 2019 KKR sold its shares to British international in-
vestment firm BC Partners. Dragan Šolak – Director of 
the Management Board of United Group, is known as the 
owner of the SBB.

United Media is a part of United Media Group. It owns 
multiple media outlets across the region, and in Serbia, it 
owns Sport Club channels, Nova S, N1, Cinemania, Ultra, 
Mini Ultra, Hunting and Fishing, Grand. 

In 2019 cable television Nova S was launched, and in June 
2020 it started to broadcast “Pregled dana” the new central 
news project produced by Newsmax Adria.

In March 2021, United media took over the ownership of 
Daily Danas, and in June 2021 it started to publish a new 
daily, Nova*.

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph “The market of operators of electronic communications networks for the media 
content distribution “



8 

Media Ownership Map - Dragan Vučićević

Insajder timDragan Vučićević

Informer informer.rs

Portal

Print

Direct owner

Legend:

Blic 
žena Blic NIN

blic.rs

Media Ownership Map - Ringier Axel Springer

Ringier Axel Springer d.o.o. 
Beograd NIN d.o.o. BeogradRingier Axel Springer Media AG

Portal

Print

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Dragan Vučićević

Media Outlets:

•	 Portals: informer.rs
•	 Printed dailies: Informer

The owner

Dragan Vučićević, the owner and editor-in-chief of the 
daily Informer, previously worked in other big newsrooms, 
like Politika, Blic, Glas javnosti, and Demokratija. 

In the early 2000s, he was one of the founders of the dai-
ly tabloid “Nacional”. The daily was temporarily banned 
during the state of emergency declared in Serbian in March 
2003 following the assassination of then Prime Minister 
Zoran Đinđic. Eventually, it was shut down.

After leaving daily tabloids, first Kurir (in 2005) and then 
Press (in 2011), in 2012, Vučićević founded his own pub-
lishing house Insajder Tim d.o.o., the publisher of the daily 
Informer*. 

During the years, the daily Informer has become the most-
read daily newspaper in Serbia**.

According to the Press Council’s data on monitoring the 
violation of the Journalists’ Code of daily newspapers, 
Informer violated it 448 times from July to September 
2021***.

* Dragan Vučićević, Media Ownership Monitor Serbia, https://link.crta.rs/27, (accessed October 30th 2021). 
** See Chapter General Assessments of the Media Landscape in Serbia, paragraph “The main characteristics of the media market in Serbia” 
*** Press Council, Violation of the Code of Journalists of Serbia in the dailies (April-June, 2021), https://link.crta.rs/29, (accessed October 30th 2021).



  9

Blic 
žena Blic NIN

blic.rs

Media Ownership Map - Ringier Axel Springer

Ringier Axel Springer d.o.o. 
Beograd NIN d.o.o. BeogradRingier Axel Springer Media AG

Portal

Print

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Ringier Axel Springer

Media Outlets:

•	 �Portals: nine portals, included the most visited one in 
Serbia, blic.rs

•	 Printed dailies: Blic
•	 Printed magazines: NIN and Elevate

The owner

Ringier Axel Springer Media AG was established on July 
1st, 2010, as a joint venture between Swiss Ringier AG and 
German Axel Springer SE to combine their international 
operations in Central and Eastern Europe. 

Today, Ringier Axel Springer Media AG manages an exten-
sive portfolio of more than 200 digital and print products 
in the expanding markets of Poland, Hungary, Slovakia, 
Serbia, Estonia, Lithuania, and Latvia. 

Its International Office is based in Zurich, Switzerland, and 
has approximately 3100 employees in Europe*.

Ringier Axel Springer in Serbia publishes the daily Blic, the 
leading news website blic.rs, noizz.rs, the women’s maga-
zine Blic žena, the leading women’s portal zena.rs, women’s 
forum ana.rs, two video online platforms Blic TV and clip.
rs and the weekly NIN. 

In addition, its portfolio includes classifieds nekretnine.rs 
and MojAuto.rs, and custom publications magazine “Ele-
vate” for Air Serbia**.

Finally, Ringier Axel Springer in Serbia owns the APM 
printing house in which all tabloid dailies (Informer, Kurir, 
Alo, and Srpski telegraf) are printed.

* Ringier Axel Springer, About Us, https://link.crta.rs/2b, (accessed October 30th 2021). 
** Ringier Axel Springer, About Countries Serbia, https://link.crta.rs/2a, (accessed October 30th 2021).



10 

Radio Novosti 

novosti.rs Večernje novosti

Media Ownership Map - Boban Rajić

Rajić Invest
d.o.o. Vučak 

Media 026
Vučak d.o.o.

Andreja Dobrijević - 12.5%
Vladan Samardžić - 12.5%

Milan Đorđević - 12.5%
Ratomir Krstić - 12.5%

Novinsko - izdavačko 
društvo Kompanija 
Novosti ad Beograd

Radio Novosti d.o.o.

Boban Rajić

50%

12,5%4x

Print

Local Radio

Portal

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

Media Ownership Map – Boban Rajić

Media Outlets:

•	 Local Radio: Radio novosti
•	 Portals: novosti.rs
•	 Printed dailies: Večernj novosti
•	 �Printed magazines: Treće oko, Kalibar, Zov, Bilje i 

zdravlje, Enigma and Tip.

The owner

The publisher of Večernje novosti is registered as a joint-
stock company, Newspaper Publishing Company (NPC) 
Novosti (joint-stock company – JSC) Belgrade. 

The sole shareholder is a private company Media 026 
Vučak, with Boban Rajić registered as the official legal 
representative in the Serbian Business Registry Agency 
(SBRA). 

Three other companies are connected to Večernje novo-
sti: 1. Radio Novosti, with Boban Rajić holding 50% of the 
shares, and four other minority shareholders; 2. Market-
ing Agency Radio Novosti Plus, with NPC Novosti own-
ing 50% of the shares (Boban Rajić is the owner of NPC 
Novosti), and four other minority shareholders; 3. Novosti 
Agency, also owned by Boban Rajić (via NPC Novosti).

Boban Rajić is a businessman from Smederevo, Serbia, 
who bought the daily Večernje novosti in 2019. Accord-
ing to information published by the investigative portal 
Raskrikavanje (KRIK), Rajić hired Igor Isailović, a lawyer 
connected to the Minister of Finance Siniša Mali and the 
Prime Minister Ana Brnabić for the purpose of register-
ing the company that will take over Novosti. According to 
Raskrikavanje, Isailović is also connected with Srđan Milo-
vanović, the owner of B92 and Prva televisions*.

* Raskrinkavanje, A lawyer close to Siniša Mali registered a company that buys Večernje novosti, https://link.crta.rs/2c, (accessed October 30th 2021).



  11

Radio Novosti 

novosti.rs Večernje novosti

Media Ownership Map - Boban Rajić

Rajić Invest
d.o.o. Vučak 

Media 026
Vučak d.o.o.

Andreja Dobrijević - 12.5%
Vladan Samardžić - 12.5%

Milan Đorđević - 12.5%
Ratomir Krstić - 12.5%

Novinsko - izdavačko 
društvo Kompanija 
Novosti ad Beograd

Radio Novosti d.o.o.

Boban Rajić

50%

12,5%4x

Print

Local Radio

Portal

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

Mobil
Media

Wireless
Media

Mondo Adria Media 
Group

Adria Media 
Magazine

Igor Žeželj

Media Ownership Map - Igor Žeželj

mondo.rs Kurir TV

kurir.rs

Kurir

Media Ownership Map – Igor Žeželj

Media Outlets:

•	 Cable TV: Kurir TV
•	 �Portals: kurir.rs, esoreso.rs, mondo.rs, elle.rs, nation-

algeographic.rs
•	 Printed dailies: Kurir
•	 �Printed magazines: Elle, Elle dekor, Sensa, Lepa i 

srećna, National Geographic, Wanted!

The owner

The founder of Adria Media Group was Aleksandar Rodić.

Aleksandar Rodić has had severe financial problems since 
he and his company were in open conflict with Serbian 
President, Aleksandar Vučić. 

After two years of looking for a new owner, the company 
was sold to Wireless Media, owned by Igor Žeželj. Contract 
details related to the sale have never been published, and 
the value of the sale remains unknown to the public*.

Žeželj is considered in public as a person with a strong 
connection with Telekom Serbia, and that thanks to this 
connection, Telekom Serbia entered into the ownership 
structure of AMG. 

Investigative media wrote that Wireless Media and Mondo, 
while it was the part of Telekom Srbija, were and still are 
at the same address and share the same telephone number. 
These two companies have strong but non-transparent co-
operation, which also raises public doubts about the true 
owner of AMG**.

* Media Ownership Monitor Serbia. Igor Žeželj, https://link.crta.rs/1v, accessed, October 10th 2021 
** See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph “Controversial issuing of broadcasting licenses to companies owned by Telekom”



12 

Media Ownership Map - Saša Blagojević

Global Media 
Technology d.o.o.

Maxim Media 
Plus d.o.o.

Miloš Krdžić

Life FM d.o.o.

Radio HIT FM d.o.o.

RADIO SEVEN 
MATRIX D 

RIMI MEDIA GROUP

Alo Media 
System d.o.o.

Saša Blagojević

Alo! alo.rs
Radio 

Studio B

Radio 
HIT FM

TV
Studio B

49%

49%

51%

51%

Local TV 

Local Radio

Portal

Print

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

Media Ownership Map – Saša Blagojević

Media Outlets:

•	 National Radio: Radio HIT FM
•	 Local TV: TV Studio B
•	 �Local Radio: Radio Studio B, 51% of shares in the fol-

lowing local radio stations: Radio TDI Seven, Radio 
TDI Central, Radio Karolina plus 

•	 Portals: alo.rs
•	 Printed dailies: Alo!

The owner

Saša Blagojević entered the media business by purchasing 
the daily tabloid Alo from Ringier Axel Springer in July 
2017*. At that moment media wrote that the whole trans-
action took part under the veil of secrecy**.

A year after the purchase of Alo, Blagojevicć bought anoth-
er big media outlet Studio B in 2018. The media reported 
that Studio B was handed over from the Krdžić family to 
Saša Blagojević without compensation, but with significant 
losses amounting to almost 200 million RSD***.

Blagojević also has majority ownership (51%) in three local 
radio stations: Radio TDI Seven, Radio TDI Central, and 
Radio Karolina plus. 

According to the Press Council’s data on monitoring the 
violation of the Journalists’ Code of daily newspapers, Alo! 
violated it the most, 570 times from July to September 
2021****.

* Media Ownership Monitor Serbia, Saša Blagojević, https://link.crta.rs/2d, accessed, October 30th 2021 
** Danas, Sale of the Alo newspaper under the veil of secrecy, 2017, https://link.crta.rs/2e, accessed, October 30th 2021 
*** Cenzolovka, Studio B taken over free of charge with millions in debt, 2018, https://link.crta.rs/2f, accessed, October 30th 2021 
**** Press Council, Violation of the Code of Journalists of Serbia in the dailies (April-June, 2021), https://link.crta.rs/29, (accessed October 30th 2021).



  13

Media Ownership Map - Saša Blagojević

Global Media 
Technology d.o.o.

Maxim Media 
Plus d.o.o.

Miloš Krdžić

Life FM d.o.o.

Radio HIT FM d.o.o.

RADIO SEVEN 
MATRIX D 

RIMI MEDIA GROUP

Alo Media 
System d.o.o.

Saša Blagojević

Alo! alo.rs
Radio 

Studio B

Radio 
HIT FM

TV
Studio B

49%

49%

51%

51%

Local TV 

Local Radio

Portal

Print

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

Media Ownership Map - Politika

Politika novine i 
magazini

OOO East Media Group

Politika a.d.

Politikapolitika.rs

Sportski 
Žurnal

50%

50%

Print

Portal

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

Media Ownership Map – Politika

Media Outlets:

•	 Portals: politika.rs
•	 Printed dailies: Politika, Sportski Žurnal

The owner

The publisher of the daily Politika is the company Politika 
novine i magazini, in which “OOO East Media Group” reg-
istered in Russia has a 50% stake, while the remaining 50% is 
owned by the joint-stock company Politika a.d. in which over 
90% of shares are owned by the Republic of Serbia, the city 
of Belgrade and other public authorities and organisations.

Although the Memorandum of Association of the publish-
er of Politika stipulates that the company has two directors, 
the director who would represent the Russian co-owner has 
not been appointed, and the company is solely managed by a 
director appointed by the majority state owned Politika a.d.

In 2018, CINS announced that the procedure of closing 
down “OOO East Media Group”, which was still registered 
with the APR as a co-owner of the publisher Politika, had 
begun in Russia*. 

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph “The case of the daily Politika “



14 

Media Ownership Map - Medijska mreža

 Medijska mreža 
d.o.o.

Ljubomir Dabović - 55%
Milan Lađević - 15%
Lazar Simić - 15%
Saša Milovanović - 15%

Srpski telegrafrepublika.rs

Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Medijska mreža

Media Outlets:

•	 Portals: republika.rs
•	 Printed dailies: Srpski telegraf

The owner

Medijska mreža was founded in 2016 by Ljubomir Dabo-
vić, Lazar Simić, Milan Lađević and Saša Milovanović.

Milan Lađević and Saša Milovanović both worked in daily 
tabloid Kurir until it ran into financial problems.

In addition to the majority ownership of the company 
Medijska mreža, Ljubomir Dabović was the owner of the 
company Angokomerc d.o.o. from Belgrade until 2020. 
The company found itself in a forced liquidation*.

According to the Press Council’s data on monitoring the 
violation of the Journalists’ Code of daily newspapers, 
Srpski telegraf violated it 437 times from July to September 
2021**.

* Media Ownership Monitor Serbia, Medijska mreža, https://link.crta.rs/2k, accessed, October 30th 2021 
** Press Council, Violation of the Code of Journalists of Serbia in the dailies (April-June, 2021), https://link.crta.rs/29, (accessed October 30th 2021).



  15

Media Ownership Map - Medijska mreža

 Medijska mreža 
d.o.o.

Ljubomir Dabović - 55%
Milan Lađević - 15%
Lazar Simić - 15%
Saša Milovanović - 15%

Srpski telegrafrepublika.rs

Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map - Objektiv

Elektronski portal 
Objektiv d.o.o.

Objektiv d.o.o. Trebinje, 
Bosnia and Herzegovina 

Objektivobjektiv.rs

Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Objektiv

Media Outlets:

•	 Portals: objektiv.rs
•	 Printed dailies: Objektiv

The owner

Portal objektiv.rs has started to work in 2020, while printed 
daily has stareted to publish in January 2021. According 
to Gemius Audience data, the portal entered top 20 most 
visited portals in Sebia in just one year of working*.

The founder of the company Medijska mreža is Boško Mi-
losavljević. He founded it in November 2019. The company 
moved from Belgrade to Trebinje, Bosnia and Hercegovina 
and changed the owner in February 2020. The new owner, 
Srđan Mijatović is unknown in media business**.

Investigative portal Raskrinkavanje, wrote about close connec-
tions between the editors of Objektiva and the former chief of 
Crime Investigation Police Department, reprting that reveiled 
the confidential information to the tabloid Objektiv**.

According to the Press Council’s data on monitoring the 
violation of the Journalists’ Code of daily newspapers, Ob-
jektiv violated it 322 times from July to September 2021***.

*Gemius S.A. (2021). Serbia. (Available at the following link: https://link.crta.rs/n) 
** Raskrinkavanje, “ The former head of the UKP revealed secrets to the tabloid “Objektiv”, 2021, https://link.crta.rs/2g, (accessed October 30th 2021). 
***Press Council, Violation of the Code of Journalists of Serbia in the dailies (April-June, 2021), https://link.crta.rs/29, (accessed October 30th 2021).



16 

Media Ownership Map - Veljko Lalić

NIP NedeljnikVeljko Lalić

Nedeljniknedeljnik.rs

Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Veljko Lalić

Media Outlets:

•	 Portals: nedeljnik.rs
•	 Printed magazines: Nedeljnik

The owner

Veljko Lalić is a founder and editor in chief of the weekly 
magazine Nedeljnik.

Nedeljnik was founded in 2012 after Lalić left the daily Press.

It is known for its supplements, The New York Times Inter-
national Report, and Le Monde diplomatique. 

* Media Ownership Monitor Serbia, Veljko Lalić, https://link.crta.rs/2l, accessed, October 30th 2021



  17

Media Ownership Map - Veljko Lalić

NIP NedeljnikVeljko Lalić

Nedeljniknedeljnik.rs

Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map - NP Vreme 

NP Vreme 

Dragoljub Žarković - 20%
Milan Milošević - 15%
Miloš Vasić - 10%
Roksanda Ninčić - 10%
Goranka Matić - 10%
Marta Šumonja - Ćirić - 6.7%
Nenad Stefanović - 6.7%
Damir Kalember - 5%
Draško Gagović - 5%

Vreme vreme.rs 
Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Vreme

Media Outlets:

•	 Portals: vreme.rs
•	 Printed magazines: Vreme

The owner

Magazin Vreme was founded in 1991.

A majority stake in the company was initially held by Srđa 
Popović, a well-known Belgrade lawyer.

Due to a disagreement between the journalists and the 
owner over how the magazine was being managed, Popo-
vić agreed to sell his stake in the magazine to a group of 
journalists of the weekly in 2008*.

* Media Ownership Monitor Serbia, NP Vreme, https://link.crta.rs/2m, accessed, October 30th 2021



18 

Media Ownership Map - Pečat 

Naš Pečat ADClosed joint-stock company
(no available data or owner)

Pečat pecat.co.rs

Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map - Nadežda Gaće

Agenda 2020Nadežda Gaće

Novi magazinnovimagazin.rs

Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Pečat

Media Outlets:

•	 Portals: pecat.co.rs
•	 Printed magazines: Pečat

The owner

The ownership of weekly Pečat is non-transparent since it 
is a closed stock company*.

Pečat was founded by Milorad Vučelić, an ex-Socialist Par-
ty of Serbia Member. Vučelić was a managing director until 
2017 and today has no formal connection to Pečat**.

* Media Ownership Monitor Serbia, Naš Pečat AD, https://link.crta.rs/2j, accessed, October 30th 2021 
** Istinomer, Milorad Vučelić, 2017, https://link.crta.rs/2n, accessed, October 30th 2021



  19

Media Ownership Map - Pečat 

Naš Pečat ADClosed joint-stock company
(no available data or owner)

Pečat pecat.co.rs

Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map - Nadežda Gaće

Agenda 2020Nadežda Gaće

Novi magazinnovimagazin.rs

Print

Portal

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Nadežda Gaće

Media Outlets:

•	 Portals: novimagazin.rs
•	 Printed magazines: Novi Magazin

The owner

Nadežda Gaće founded and is the only owner of Agenda 
2020, the company that publishes Novi magazin.



20 

Media Ownership Map - Goran Veselinović

Publisher d.o.o.Goran Veselinović

Ekspres

Print

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Goran Veselinović

Media Outlets:

•	 Printed magazines: Ekspres

The owner

Goran Veselinović, the owner of the company Publisher 
which publishes weekly Ekspres, has close connections 
with the president of Serbia, Aleksandar Vučić. Veselinović 
is one of Vučić’s best men.

Goran Veselinović is the only owner of the marketing 
agency Right d.o.o. The Right agency was engaged in the 
election campaign in 2012 for the Serbian Progressive Par-
ty and in 2008 for the Serbian Radical Party.

In March 2017, Cenzolovka reported that Veselinović for-
bade the interview with Zorana Mihajlović, Deputy Prime 
Minister and Minister of Construction, in Ekspres. After 
the incident, the editor-in-chief resigned.

* Media Ownership Monitor Serbia, Goran Veselinović, https://link.crta.rs/2o, accessed, October 30th 2021 
** Cenzolovka, Owner of the Ekspres: I personally forbade the interview with Zorana Mihajlović, it is not censorship, 2017, https://link.crta.rs/2p, 
accessed, October 31st 2021



  21

Media Ownership Map - Goran Veselinović

Publisher d.o.o.Goran Veselinović

Ekspres

Print

Direct owner

Legend:
S Media Team

Radio Pingvin

SPRINT SOUND 
MFM

AS Media Radio SLjubinka Anđelković

Media Ownership Map - Ljubinka Anđelković

LCF Index

Radio S1

Radio S2

50%

50%

National Radio

Local Radio

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

Media Ownership Map – Ljubinka Anđeljković

Media Outlets:

National Radio: Radio S1 and Radio S2
Local Radio: Radio S3 and Radio S4

The owner

The official owner of the publishing house of four radio 
stations, two with national and two with local coverage, is 
Ljubinka Anđelković. 

Ljubinka Anđelković is the mother of Zoran Anđelković, 
member of the Socialst Party of Serbia.

Anđelković’s son, Predrag, is the editor-in-chief on two ra-
dio stations with the national coverage, Radio S1, and Radio 

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph “The relationship between media and politics – expert insight “



22 

RTV Bačka Palanka

SOS Kanal plus TV Leskovac RTV Caribrod RTV Kruševac

RTV Pančevo

Minacord 
Media

TV Pirot RTV Brus TV Požega

Tačno

Radoica 
Milosavljević

Željko Joksimović 80%
Manja Grčić 20%

Media Ownership Map - Radoica Milosavljević

Cable TV      

Local TV        

Local Radio

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

60%

60% Belle Amie

TV Sokobanja

Zona plus

Narodne novine

Niška televizija

Slađana Ostojić

Vidosav 
Radomirović

Nikola Gašić

Media Ownership Map - Vidosav Radomirović and Nikola Gašić

50%

50%

Cable TV      

Local TV        

Local Radio

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

EiC

Media Ownership Map – Radoica Milosavljević

Media Outlets:

•	 Cable TV: Tačno (60% of shares)
•	 Local TV: 10 local TV stations
•	 Local Radio: 4 local radio stations

The owner

Radoica Milosavljević bought a total of 13 local media in 
the privatisation process.

Milosavljević is a member of the Socialist Party of Serbia 
(SPS) but also has a connection with Bratislav Gašić.

In November 2020, the company Tačno, in which Milisavl-
jević has 60% of shares, and Minacord (owner of another 3 
TV stations) 40% of shares, offered the only bid at the auc-
tion for a ten-year lease of four trademarks of Tanjug news 
agency, including four logos and the slogan “Tanjug. Tačno.” 

The owners of Minacord are a famous pop singer Željko 
Joksimović and a former managing director of Antena 
Group in Serbia Manja Grčić. Besides 40% in Tačno, they 
own additional three cable channels. The most popular is 
the television channel K1.

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph „The case of Tanjug News Agency “



  23

RTV Bačka Palanka

SOS Kanal plus TV Leskovac RTV Caribrod RTV Kruševac

RTV Pančevo

Minacord 
Media

TV Pirot RTV Brus TV Požega

Tačno

Radoica 
Milosavljević

Željko Joksimović 80%
Manja Grčić 20%

Media Ownership Map - Radoica Milosavljević

Cable TV      

Local TV        

Local Radio

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

60%

60% Belle Amie

TV Sokobanja

Zona plus

Narodne novine

Niška televizija

Slađana Ostojić

Vidosav 
Radomirović

Nikola Gašić

Media Ownership Map - Vidosav Radomirović and Nikola Gašić

50%

50%

Cable TV      

Local TV        

Local Radio

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

EiC

Media Ownership Map  
– Vidosav Radomirović and Nikola Gašić

Media Outlets:

•	 Cable TV: TV Sokobanja 
•	 Local TV: 
	 1) �Vidosav Radomitović: Belle Amie  

and Niška TV   (50% of shares)
	 2) �Nikola Gašić: Zona plus      
•	 Local Radio: Belle Amie

The owner

The owner of TV Zona plus, Nikola Gašić, is the son of 
Bratislav Gašić, the head of the Security Intelligence Agency 
(BIA) and highly positioned member of the SNS. His Broth-
er Vladan is also the owner of a local television, which will 
be presented in the following slide.

Editor-in-chief at Nikola Gašić’s TV Zona Plus, Slađana 
Ostojić, is the owner 50% of Niška TV, whose other 50% is 
owned by Vidosav Radomirović.

Radomirović owns one of the most popular radio and televi-
sion in south Serbia, Belle Amie.

This ownership structure of Southeast Serbia’s media land-
scape indicates a strong political influence over all major 
media outlets from this region.

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph “The relationship between media and politics – expert insight”



24 

Saco d.o.o. Kruševac

Civil Society Organisation - 
Lastavica (Vladan Gašić is one 

of the �ve members of the 
CSO Lastavica)

Vladan Gašić

Televizija Plus

Sportska TV

Media Ownership Map - Vladan Gašić

Local TV        

Direct owner

Legend:

Media Ownership Map – Vladan Gašić

Media Outlets:

•	 Local TV: Televizija Plus and Sportska TV

The owner

Vladan Gašić, the other son of Bratislav Gašić, is the owner 
of Televizija Plus through his company Saco doo Kruševac.

He is a member of a civil society organisation called 
Lastavica, the publisher of Sportska TV.

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph “The relationship between media and politics – expert insight”



  25

Kopernikus Cable 
Network d.o.o Niš

Kopernikus radio 
televizija Raška d.o.o.

Twinel d.o.o. Niš

KOLUBARA PRESS 
d.o.o. Lazarevac

Kopernikus radio 
televizija Šid

Kopernikus radio 
televizija Krajina 

d.o.o. Bor

Zvezdan Milovanović

Local TV        

Local Radio

Direct owner

% Ownership Share

Legend:

Media Ownership Map - Zvezdan Milovanović

48%

52%

100%

Media Ownership Map  
– Zvezdan Milovanović

Media Outlets:

•	 Local TV: 9 local TV stations
•	 Local Radio: 4 local radio stations

The owner

Zvezdan Milovanović is a high-ranking official of the ruling 
Serbian Progressive Party from Niš. He is a brother of Srđan 
Milovanović, the owner of TV Prva and TV B92.

He owns 13 local media outlets (television or radio) through 
a complicated ownership structure*. 

In addition, he owns a company called Real estate & technique 
solutions DOO, Svet Plus Production d.o. o. and he is the offi-
cial representative of FK (football club) Kopernikus Železničar.

* See Chapter Media Ownership and Concentration, paragraph „The case of Srđan Milovanović – TV B92 and TV Prva “




