Kampanja “Inspiring girls” (inspiracija za devojčice) uskoro u Srbiji

Beograd, 10. novembar 2016 – Centar za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA) je na događaju “Devojčice imaju reč” u okviru Nedelje parlamentarizma najavila skoro pokretanje kampanje “Inspiring girls” po uzoru na istoimenu uspešnu kampanju iz Velike Britanije.

Žene čine 51,3 odsto populacije Srbije. Srbija je u 2016. godini nazadovala za tri mesta na listi globalnog izveštaja o rodnoj ravnopravnosti Svetskog ekonomskog foruma i nalazi se na 48. poziciji od 144 zemlje. Po kriterijumu ekonomske ravnopravnosti žena i muškaraca Srbija je na 70. mestu u svetu, po ravnopravnosti u oblasti zdravlja je 76. a u domenu obrazovanja 49, dok je po zastupljenosti žena u politici 42.

Kampanja „Inspiring girls“ okupila je 26 hiljada volonterki – uspešnih žena iz različitih oblasti koje su sat vremena godišnje volontirale u osnovnom školama i kroz razgovore sa devojčicama na svom primeru im približavale različite mogućnosti u životu i karijeri. Za tri godine ova kampanja je uključila 300 hiljada devojčica u Velikoj Britaniji.

Iskreno verujem da je našem društvu potrebna ovakva inicijativa. Ovo je kampanja sa veoma pozitivnom porukom koja uz malo uloženog truda svih nas može da ima veliku društvenu korist – da motiviše i inspiriše devojčice da se bore za svoje snove “ izjavila je direktorka CRTE Vukosava Crnjanski.

Podaci pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira.

Pokrenula sam kampanju “Inspiring Girls” sa ciljem da ohrabrimo devojčice da postavljaju visoke ciljeve i upoznamo ih sa sjajnim ženskim uzorima, ženama koje širom zemlje i sveta okreću leđa predrasudama i koje su naporno radile da bi ostvarile to što su želele. Nedelja parlamentarizma koju obeležavate je sjajna prilika da se civilno društvo poveže, pošalje zajedničku poruku predanosti i nade, i uključi mlade ljude “ izjavila je Miriam Gonzalez Durantez, liderka kampanje “Inspiring girls” iz Velike Britanije.

Na panelu u razgovoru sa devojčicama su učestvovale i narodna poslanica i koordinatorka Ženske parlamentarne mreže Stefana Miladinović, direktorka USAID kancelarije za ekonomski i demokratski razvoj Laura Palmer Pavlović, glumica Jelena Ćuruvija i preduzetnica Sanja Nikolin. One su poručile devojčicama da je važno da veruju u sebe i da se posvete onome što žele da budu.

“Sledite samo dobre primere. Ne morete da budete popularni, da budete osoba koja ima više od 20.000 pratilaca na Instigramu da biste bili uspešni. Važno je da radite ono što volite i u ostvarivanju tog cilja nikoga ne povredite ili bar ne povredite namerno“, istakla je Stefana Miladinović.

Devojčice iz nekoliko osnovnih škola iz Beograda imale su i priliku da se kroz “speed dating” sastanak sa poslanicom Stefanom Miladinović, glumicom Jelenom Ćuruvijom i preduzetnicom Sanjom Nikolin upoznaju bliže sa njihovim profesijama, izazovima na koje su nailazile na profesionalnom putu ali na prilike koje su im se ukazale.